Ahad, 22 Februari 2009

LEMBU WAK KARTO...

Semalam aku dapat panggilan daripada orang kanan DYMM Sultan Selangor, dia kata kat aku wak apa nak jadi ni wak...aku jawab kena, apa halnya, apa ceritanya, buat-buat tak faham. Ni apa nak jadi dengan Melayu ni apa kesudahannya, ni oarang cina dan india dah melampau ni, orang Melayu pulak bergaduh. Aku gelak..kkkkkk...dia kata ko gelak pulak..aku serius ni..aku pun cakap. Apa yg tak kena dengan Melayu..ok je aku tengok, yg gaduh tu, politik..itu biasalah, kalu politik diam je..mana ada kicknya..kalaulah isu terkini mencemaskan Melayu..aku kata dulu...kita dah cakap, rakyat dah ingatkan pimpinan UMNO jangan melampau..jangan buat ikut sedap sendiri..nanti rakyat ambil sikap dan jalan sendiri..masih juga sombong..buat dekkk aje..dan akhirnya..UMNO dan BN hampir pupus..itu lumrah alam hidup ada mati, muda ada tua...takan umno nak lawan sunnah alam... jangan cemas..Sultan dan Istana tetap terpelihara sapapun memerintah. Cuma aku kata..baru ni bila DYMM Sultan ambil sikap dan membuat titah yang nampak menyebelah maka rakyat marah dan ambil sikap terhadap Sultan, sepaptutnya kalau le Sultan nak jadi tempat penyelesai masalah Tuanku tak boleh ambil sikap dan menyebelah lebih-lebih lagi membuat titah yg dikeluar oleh media..kesannya burok. Sepatutnya Tuanku kalau tak puas hati kena panggil pihak-pihak yang dikatakan berbalah tu..panggillah ke Landon, ke singapore ke atau mana le, katalah tak puas hati dengan Khir Toyo, TS Khalid, Karpal, DSAI panggil semuka..itu jalan paling baik...jangan pulak orang politik perang Tuanku yang sepatutnya jadi pengadil nak terut serta jadi pemain tak betulll...panjang juga aku sembang...dia kata betul tu...aku cakap kena beritahu DYMM Sultan.

Isu Lembu Isu Kereta..atau kereta lembu..atau lembu kereta..dulu kat kampung aku ada oarang tua nama Wak Karto, dia boleh bercakap dengan lembu-lembu dia..dia suruh makan lembu makan, suruh duduk dia duduk, suruh diam dia diam, cerita wak karto ada dalam satu buku sekolah dulu... aku ingat lembu-lembu wak karto tu kini dah dijelamakan jadi orang UMNO le agaknye...

1 ulasan:

  1. Komen aku kepada pegawai Istana tempoh hari nampaknya ada kesan pada Sultan...

    Sultan Selangor berkecuali kedudukan Elizabeth Wong

    SHAH ALAM: Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, mengambil sikap berkecuali berhubung kedudukan Ahli Exco negeri, Elizabeth Wong Keat Ping, yang menawarkan diri untuk meletakkan jawatan berikutan kontroversi pengedaran gambar separuh bogelnya.

    Sehubungan itu, baginda menyerahkan kepada Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, untuk membuat keputusan berhubung kedudukan Wong sebagai Exco negeri dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Lanjan. Pendirian itu dinyatakan baginda selepas menerima menghadap Abdul Khalid di Istana Mestika di sini, semalam.

    Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani, berkata baginda tidak dapat memberi panduan atau nasihat kepada Abdul Khalid berkaitan hal berkenaan kerana isu itu masih dalam siasatan polis dan membabitkan kedudukan Wong dalam politik.

    "Sebagai Sultan Selangor, baginda sememangnya berkecuali dalam hal ehwal politik," katanya dalam kenyataan dua halaman yang dikeluarkan selepas Abdul Khalid menghadap Sultan Sharafuddin Idris Shah untuk menyembahkan perkembangan hal ehwal pentadbiran negeri serta isu Wong.

    Kontroversi berhubung penyebaran gambar separuh bogel Wong mendapat liputan meluas media sehingga Ketua Penerangan Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu menawarkan diri untuk meletak jawatan sebagai Ahli Exco Selangor dan Adun Bukit Lanjan.

    Mohamad Munir berkata, Sultan Selangor yakin atas apa jua keputusan yang akan diambil Menteri Besar berhubung isu itu dan percaya ia dibuat secara adil serta bijaksana dengan mengambil kira kepentingan rakyat dan negeri.

    BalasPadam