Ahad, 15 Februari 2009

ALLAH MAHA KUASA : SEMALAM 14 FEBUARI 2009 SAHABATKU SHAHRIR MD NOOR KEMBALI KERAHMATULLAH..

Semalam tanggal 14 Febuari 2009, lepas subuh aku senam sikit, kemudian rehat kejab. Teingat sahabatku Shahrir lantas aku telefon Mat Bab, aku tanya bila nak ziarah Shahrir Bab cuba jawab..pagi ni kita jumpa kita bincang..memang aku janji jam 10.00 nak jumpa dan sembang dengan anak-anak dia pasal padang bola... tak lama pastu aku dapat sms..Allah lebih menyayangi Sdr Shahrir ..baru sekejap dia telah meninggal..Innalilahiwainnailahirojiun... muga Allah menempatkan Roh Sahabatku..bersama para Solehen.. SMS bertalu-talu drp kawan-kawan..perihatinnya semua.
Mat Bab telefon aku kata..jom kita ke Jitra ok..dia cal Jamal dan yg lain..jamal jadi, moklan dan faris tak.

Bertolak ke Jitra tengah jalan sms..kata, hisham, zaidi dan syukoq, juga nizam dan sarip.SMS Jitra jam berapa simpan...lepas asar..nampak sempat..cal Halim Lawyer dan Cikgu Zaki.. jam 3.00 sampai..masuk bandar darul aman, solat jamak, qasar kat masjid AL Mutaqin.. lepas tu makan laksa dan pekena cendol..pehhh semua ..bagai terangkat..
Lepas solat terus kekediaman 23C Taman Bahagia,Jitra.Sanak sedra dan jiran-jiran telah ramai, jenazah telah siap dimandi dan kapankan..aku dan teman-teman terus, masuk menatap muka arwah..terus menghadiahkan fatihah, bacaan yassin, tahlil dan doa..sahabatku Shahrir Md Nor..muga Allah menerima segala amalan kebaikan mu, mengampunkan segala dosamu, dan menempatkan rohmu bersama para anbiah, solehen jua para pejuang Islam.

Tahun Januari 1979 tarikh mula aku kena, tarikh mula aku menjejak satu Institusi yang begitu terkenal yg mencorak sejarah Malaysia..Kolej Melayu Kuala Kangsar sebuah Insitusi yg mencorakan banyak gaya pemikiran aku dan teman-teman. Prep School tempat mula..Sdr Shahrir duduk katil atas aku katil bawah..nombor aku 72 , shahrir 71.
Bacaan talqin semalam..selamat tinggal saudaraku..kini berada di Alam Barzah..alam ketiga selepas..alam rahim, alam dunia, alam barzah...muga Allah meneriam segala amalmu sahabatku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan