Sabtu, 1 Ogos 2009

PARTI POLITIK BISNES UTAMANYA PILIHANRAYA

1. Takziah kepada keluarga YB Dato' Hamdan , ADUN Permatang Pasir. Muga Allah SWT mencucuri rahmat ke atas roh Allahyarham.
2. Telahan dan jangkaan saya pada awal musim kemenangan PR pada 2008 saya nyatakan bahawa akan berlaku sekurang kurangnya 2 bulan sekali pilihanraya kecil sebelum menjelang PRU 13. Agak tepat.
3. Pagi pagi lagi Pak Kudus dah mengomel dia kata mulut ko memang celupar bila dengar berita ADUN Permatang Pasir meninggal. Maka pilihanraya lagi lah kita.
4.Berapa PRK telah kita lalui Permatang Pauh, Batang AI, Bkt Gantang, Selambau, K.Terengganu, Penanti, Manik Urai apa yang sebenarnya Allah SWT nak kita belajar, tetapi kita tak belajar. Kita tak faham..tak mau faham...kalau kali ini juga kita tak belajar maka kita sebenarnya kurang layak utk memimpin sebuah negara.
5.Apa, Dimana, Siapa, Bagaimana yang dikatakan Pakatan Rakyat..kat mana, apa bentuk dia...kalau dalam PRK kita tak belajar utk bentuk jentera Pilihanraya PR, calon PR maka PR tak boleh pegi jauh...
6.Kita kena syukur...Allah SWT berikan kita jalan utk belajar..menang negeri..tengok boleh ke perintah negeri..ehhh kelam kelibut...test pulak PRK ...
7. Kita mesti bertekat utk membentuk jentera pilihanraya PR...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan