Selasa, 25 Ogos 2009

ANTARA TERBUKA DAN DISPLIN...

1. Alhamdullilah muga peroleh Lailatulqadar Ramdhan kali ini.
2. Baca komen YB Zul Nordin bagus la kalu nak pertahan seorang kawan semangat yang baik. Tapi betui ka cara dan tindakan yang Sdr Zul buat. Kalau kita nak kira hak asasi buat la, tapi kita perlu ingat tentang displin, saya ambik contoh dalam permainan bolasepak contoh pasukan Selangor;
i. Satu masa dulu Akmar Reza pernah main untuk pasukan Selangor jadi penyerang kini main untuk pasukan KL Plus ke kalu tak silap. Masa dia main untuk Selangor semua teman sepasukan memberi sokongan yang padu, Amri Yahya dan yang lain hantar bola kat dia pastikan dia boleh score , sekarang bila KL Plus lwn Selangor boleh ke Amri beri laluan untuk Akmar kerana semangat sukan..boleh ke...kerana Akmar kawan Amri..ini pulak hak asasi ni Akmar berhak score gol..betul ..ke ini macam.
ii. Sdr Zul kena belajar sesuatu sampai hadam jangan belajar ilmu separuh masak, semua hentam sama aje...sebagai Peguam serta pengamal undang-undang memang benar seseorang itu adalah hanya bersalah bila telah dibuktikan dia bersalah, tetapi dalam politik tidak boleh bertindak sebagaimana mahkamah.
iii. Seorang tukang masak tidak boleh mengaku dia terror masak semua benda, tukang masak tomyam ok bab tomyam dia handal..tapi suruh masak asam penas tak jadi beb...
iv. Sdr Zul Nordin saya rasa perlu menghadamkan bahawa setiap organisasi dan parti punya peraturan serta undang-undang. Sebelum seseorang masuk mana-mana parti diberhak membuat pilihan tetapi bila dia telah masuk sesuatu parti atau organisasi kita kena patuh mengikut displin parti tersebut.
v . Saya ketika mana-mana kawan yang keluar parti saya tak marah itu hak dia, tapi bila ada kawan pertahan dia bila mana dia hentam parti saya tidak setuju. Saya hendak cadangkan Sdr Zul Nordin sepatutnya mencadangkan kepada sahabat intemnya Radhi untuk melepaskan jawatan exco walaupun jawatan exco itu Sultan yang lantik tetapi adalah cadangan YAB MB kerana kedudukan parti memerintah, Sdr Zul juga patutnya mencadangkan kepada Radhi untuk letak jawatan ADUN kerana pengundi menggundi lambang Parti Keadilan Rakyat bukan gambar muka dia. Saya juga ingin mencadangkan kepada Sdr Zul Nordin kalau dia hendak tingggalkan Pakatan Rakyat dan mennjadi MP Bebas beliau juga kena letak jawatan MP.
Layari http://myahyasahri.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan