Ahad, 17 Mei 2009

Minggu kedua bulan Mei 2009 yang pelbagai...

Kalau dilihat daripada sejarah tarikh tarikh yang ada pada minggu bulan mei ini sangat mencabar dan menarik ada 13 Mei tarikh yang jadi kenangan hitam. Ada yang menarik hari belia dan hari guru.

Isnin 11 Mei ada orang kata hari Isnin ni 'black monday' utamanya pada orang yang malas kerja. Tapi sebenarnya tiada hari yang tak elok semua hari bagus cuma Isnin ni agak istimewa sikit kerana hari ni sekali lagi mengadap SPRM sambung kenyataan pasal sambuatan hari raya kat kelab Dewan Sultan Sulaiman Kg Baru. Kali Shahrir orang Sabak Bernam yang ambil kenyataan, kali ni dia tunjuk gambar serta beberapa surat yang keluar daripada pejabat MB yang ditandatangani oleh YB Nik, isunya pasal backdrop program sambutan hari raya Anwar Ibrahim aku bagi kenyataan bahawa kat situ ada banyak banner tapi kenapa cuma banner yang tulis nama Anwar yang ditunjukan, sedangkan ada banyak banner lagi.
Lepas daripada SPRM pegi makan kat SACMALL makan dengan Suhaimi dan Irwan bincang pasal PRK Penanti. Lepas tu pegi Hotel Blue Wave untuk turut serta bagi program FESTIS anjuran ICT Selangor, orang tak ada meja banyak, camna dia orang atur program.

Selasa 12 Mei Romli ajak gi majlis pelancaran Produk Ayamas kat Maju Junction Mall agak menarik , Tan Sri Ali lancarkan majlis. Produk ayamas akan dijual di banyak Supermarket juga mini market dan juga akan boleh dijual dirumah-rumah , kerana produk 'sudut ayamas' akan menempatkan semua produk yang dikeluarkan oleh Ayamas. Dapat makan pizza Tan Sri Ali dan Hj Jamal juga Hj Ahmad gembira dengan penghasil produk, beberapa ketika dapat sembang dengan Tan Sri juga Hj Jamal.

Rabu 13 Mei agak padat hari ni awal-awal sampai opis telah dikunjungi oleh beberapa klien serta teman-teman yang inginkan panduan serta nasihat mengenai pelbagai perkara termasuklah berkenaan pasir, angkat sampah, pengurusan parti, latihan parti serta pelbagai aduan.

Khamis 14 Mei bersama beberapa teman DPIM membuat kunjungan ke MPOB untuk taklimat mengenai produk Cheese. Dr Miskandar mula-mula bawak melawat ke galeri MPOB kemudian ke kilang yang mengeluarkan cheese. Nampak agak menarik juga punya potensi untuk dagangan.

Jumaat 15 Mei program taklimat dan dialog dengan JKKK DUN Sementa, rasanya kalu cara kerja serta corak pemikiran JKKK yang ada masih berada ditahap yang ada sekarang maka agak sukar untuk kerajaan negeri menerapkan semua agenda kerajaan hingga keakar umbi. Saya nyatakan bahawa JKKK kena bergerak dalam pasukan, atur program dengan baik. Ada banyak perkhidmatan yang tidak memerlukan wang seperti ziarah pesakit, ziarah kematian, buat program kesihatan dan pelbagai lagi. Namun masih banyak lagi yang berfikir dalam ruang lingkup yang kecil.
Malam program Pidato Umum di Kg Sg Terap, Tg Karang buat kat dewan orangramai. Ceramah bersama YB Hj Ahmad Kassim Ahli Parlimen Kuala Kedah, YB Dr Hj Rani Osman Adun Meru, Pak Kudus dan Ustaz Johdi. Kehadiran amat menggalakan.

Sabtu 16 Mei Selamat Hari Guru, pagi ini mesyuarat berkenaan cadangan program Pilihanraya Penanti.

Ahad 17 Mei Makan Tengahari bersama Isteri dan Anak-anak lepas tu antar Amirah Sariyati balik ke Asrama Sekolah Menengah Sains Hulu Selangor.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan