Ahad, 3 Januari 2010

2010 : Tapak ke Langkah

Alhamdullilah 2010 dapat dimulakan dengan gerak baru,
1. Pada 1 Januari 2010, Kuliah Bisnes dimulakan ramai teman-teman yang masih tidak menguasai perkara asas dalam menjalankan bisnes di Malaysia. Percubaan hebahan melalui FB, agak awal membuat keputusan tetapi FB belum sesuai untuk bisnes, ia memang medan info sosial.
2. Sabtu 2 Januari 2010 berbincang dengan teman-teman peguam berkenaan kes mahkamah, beberapa pandangan dikemukakan.
3. Ahad 3 Januari 2010, hantar Amirah ke asrama, tahun tahun ke 5 pergi balik, pergi balik rasanya begitu cepat. Amirah ambik SPM tahun ni muga Allah memberikan keberkatan untuk peroleh keputusan yang cemerlang dalam SPM seterusnya dalam kehidupannya. Tengok semangatnya masuk sekolah hari ini penuh keyakinan dalam UPSR dia buktikan 5A, PMR Alhamdullilah 8A, Insyaallah SPM juga semua A. Sorang lagi anak Khadijah tahun ni ambik UPSR ujian yang mencabarnya, nampak hari ni semasa antar kakak Mirah, Dijah menunjukan kesungguhan untuk belajar dia kena ikut jejak langkah kakak dia, muga anak-anakku berjaya dunia dan akhirat.
4. Perkembangan politik Malaysia nampak kelam kabut, drama penggunaan nama Allah sedang di lakonkan. Ramai watak tambahan tetapi mereka tak sedar bahawa mereka menjadi pelakon tambahan secara tidak sengaja. Bijak ...bijak... mana taknya begitu ramai yang selama ini tak pernahpun patuh perintah ALlah tiba-tiba jadi Juara dan Jaguh ..nama Allah...Alhamdullih muga-muga kekal terus menjadi ..pejuang agama Allah...
Layari http://myahyasahri.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan